תערוכת נובה 06:29 בניו יורק

תערוכת נובה "06:29: הרגע שבו המוסיקה הפסיקה" הוצגה לראשונה באקספו ת"א חודשיים בלבד לאחר אירועי השבעה באוקטובר. לאחר כ-10 שבועות בתל-אביב הוחלט להעביר אותה בהפקה משמעותית ורחבה לניו-יורק.
התערוכה, שנפתחה לקהל באפריל 2024 בוול סטריט שבלב מנהטן, מהווה תזכורת מצמררת לרגעי הטבח והאימה שהתרחשו בפסטיבל הנובה ברעים בשבעה באוקטובר.

חלל התערוכה הנבחר בגודל 5,000 מ"ר מספר את סיפורה של קהילת הנובה לפני ובמהלך הטבח ומשמש ככלי הסברה אפקטיבי מצד אחד וכפלטפורמה להנצחת הקורבנות מהצד השני.

המיצג משחזר את שטח הפסטיבל אשר התקיים בחניון רעים באמצעות הצבת חפצים אותנטיים שנאספו בזירת הפסטיבל בימים שאחרי השבעה באוקטובר, ביניהם מכוניות שרופות, תאי שירותים מחוררים בכדורים, אוהלי קמפינג עם הציוד שננטש בתוכם וחפצים אישיים של הנרצחים והחטופים.

לצד כל אלו מוצגת מדיה המכילה עדויות ייחודיות של שורדי הפסטיבל יחד עם סרטונים ותמונות מרגעי האמת.

בנוסף לשחזור, תיעוד והנצחת הקורבנות, התערוכה מציגה גם את ההיבט הרוחני ואת הצורך הטיפולי של השורדים ומסיימת עם מסר חזק וברור –

WE WILL DANCE AGAIN

תהליך העבודה היה מאתגר שכן כלל התעסקות עם חומרים מורכבים ולוח זמנים קצר במיוחד של חודש וחצי; עם זאת הפך המיצג להיות פורץ דרך ומשמעותי מאוד להסברה הישראלית במלחמה על דעת הקהל העולמית.

חברת בריז הייתה אחראית על תכנון התערוכה והעיצוב שלה וכמו גם על הפקת תכני המדיה והתקשורת החזותית.

קרדיטים:
קבוצת נובה – שותפים ומנהלים: סאסי, אופיר, יגיל רימוני, יוני פיינגולד.
פיתוח קונספט, בימאית, כתיבה, ארט דיירקטור ואוצרת: רעות פיינגולד, סטודיו פיינגולד קריאייטיב.
ניהול כללי: דניאל לגזיאל.
מפיק ראשי: אילן פקטור.
עיצוב סאונד: עומרי סאסי, איתן רייטר וקפטן הוק.
עיצוב תאורה: ערן קליין.
צילום תמונות: אורטל יהב.

מוזמנים להתרשם מכתבות כאן:
https://did.li/bpJTY
https://did.li/zJUlC
https://did.li/VdhgT

More projects of